Komentarze: 0
Czasem zdarza się tak, że wpada nam do głowy genialny pomysł na rozkręcenie biznesu zajmującego się handlem produktów bardzo niszowych, które trafiają tylko do wąskiej grupy odbiorców. Zakładanie sklepu stacjonarnego nie ma większego sensu, gdyż może się okazać, że nie osiągniemy nawet progu rentowności… A pomyślałeś może o sklepie internetowym?
Sklepy internetowe są w tym przypadku idealnym rozwiązaniem, ponieważ w momencie otwarcia takiego sklepu mamy możliwość trafienia do wszystkich zainteresowanych w naszym kraju. Nawet logika podpowiada, że osoby, które szukają przykładowo bardzo rzadkiej i drogiej kawy nie szukają jej w lokalnych sklepach, bo to strata czasu, tylko od razu googlują nazwę danej kawy i właśnie w Internecie szukają sklepów, które posiadają taki produkt w ofercie.
W tym przypadku korzyści płynące z handlu w sieci są niepodważalne, zatem zacznijmy się zastanawiać jak rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą niszowego produktu. Po pierwsze musimy zdecydować się na platformę, na jakiej postawimy nasz sklep. Możemy skorzystać z dedykowanych systemów zarządzania treścią lub postawić na sprawdzone i banalne w obsłudze platformy takie jak chociażby prestashop. W tym przypadku pojawia się tylko jeden problem, musimy kupić gotowy szablon lub zlecić jego wykonanie. Proponujemy drugie rozwiązanie, dlatego że zależy nam by nasz strona była „uszyta” na miarę. Sklepy-prestashop.com to jedna z tych firm, które oferują taką usługę, a dodatkowo oferują całą obsługę w razie pojawienia się problemów.
Kolejnym etapem jest reklama naszego sklepu. W tym przypadku najlepiej sprawdza się SEO, już na samym początku artykułu pisaliśmy o tym, że ludzie przede wszystkim szukają informacji w sieci. Ważne również jest posiadanie fanpage i prowadzenie kampanii reklamowych na FB, gdyż czasy się delikatnie zmieniają i teraz to produkty same proponują się klientom. Mamy nadzieję, że ten krótki wpis otworzył oczy niektórym ludziom, którzy głodni są sukcesu, ale nie wiedzieli jak zabrać się za handel niszowymi produktami.