Archiwum 25 kwietnia 2016


kwi 25 2016 Wpływ wizerunku na wzrost sprzedaży.
Komentarze: 0

Biznes nie jest taki prosty jak się może wydawać na pierwszy rzut oka. Ludzie często prowadzą firmę na wyczucie, polegają na swojej intuicji co w znacznej większości nie jest niczym dobrym. Weźmy za przykład pizzerię działającą w małym miasteczku. Właściciel owej pizzerii nie ma pojęcia kim są jego klienci, nie mówiąc już o tym jak wygląda sprzedaż. Pytany o średni dzienny paragon czy też o liczbę zamówień nie potrafi na to odpowiedzieć, a co dopiero jak zapytamy o strategię. Nie chcemy tu negować takich zachowań i takiego podejścia do biznesu, chcemy tylko zachęcić do otwarcia własnego umysłu i dbania o własny interes. W naszym przykładzie ciężko mówić o jakimkolwiek wizerunku, w przypadku małych miasteczek, wiosek czy firm działających tylko na małym obszarze ich marką jest właściciel firmy, często też się spotykamy, że ludzie nazywają miejsce od imienia czy nazwiska właściciela zamiast posługiwać się nazwą przedsiębiorstwa i pewnie każdy z was się spotkał z taką sytuacją, że ktoś szedł do Nowaka, a nie do Delikatesów. Zatem jak wizerunek wpływa na sprzedaż? Jest to powiązane z marketingiem, ludzie kupują głównie emocjami i jeśli coś pasuje do ich stylu chętniej wybierają ten a nie inny produkt. Dlatego ważne jest nadanie charakteru naszemu przedsiębiorstwu. Oczywiście taki proces nie trwa kilku minut. Musimy najpierw przeanalizować dotychczasowe działania, sprawdzić jak klienci postrzegają naszą markę, a dopiero potem zabrać się za pisanie strategii. Wdrożenie tego zajmuje sporo czasu, a czasem na efekty musimy czekać lata. Jednak dzięki temu wyróżnimy się spośród konkurencji. Jeśli ludzi zaczną kochać nasze usługi, w naszym lokalu będzie panowała świetna, wyjątkowa atmosfera to ludzie będą się tam chętnie pojawiać. Niestety mniejsze lokale gastronomiczne często o to nie dbają i skutkuje to albo niskimi dochodami albo powoli zaczynają przynosić straty. Zapewne ktoś powie, że przecież marketing jest drogi, owszem jest, ale często okazuje się, że zwrot z zainwestowanych pieniędzy w reklamę i wizerunek zwraca się nawet czterokrotnie, a to już znacznie zmienia punkt widzenia. Podsumowując – gorąco zachęcamy do dbania o własne interesy i rozszerzanie wiedzy biznesowej na wielu płaszczyznach.

ddfay5 : :